Wing Tsung ja harjoittelu

Wing Tsung (WTg) konsepti koostuu 4 toisiaan tukevasta osa-alueesta:

1. WTg -Kamppailu

Wtg Kamppailu on pääasiallisin osa Wing Tsung harjoittelua. Siinä yhdistetään Wing Tsungin konsepti tehokkaaseen kuntoa ja itsevarmuutta parantavaan kamppailu –ja itsepuolustusharjoitteluun. Harjoitus –ja opetusmenetelmät ovat monipuolisia, turvallisia, toimivia ja ne on modernisoitu nykypäivän kamppailu –ja itsepuolustusvaatimuksien mukaiseksi. Harjoittelun osa-alueita ovat:

  1. Ideat, konseptit ja taktiset periaatteet
  2. Formit eli liikesarjat
  3. Liikkuminen ja jalkatyöskentely
  4. Chi sao / kontaktissa tehtävät harjoitteet
  5. No contact harjoitteet
  6. Lat sao / sparriharjoitteet

2. WTg -Kunto

WTg Kunto on nimensä mukaisesti kuntoa kasvattavaa harjoittelua, joka sisältää mm. lihaskuntoharjoittelua ja välineharjoittelua.

3. WTg -Hyvinvointi

WTg hyvinvointi on läsnä jokaisessa harjoittelussa. Se tarkoittaa ”tässä ja nyt” asennetta harjoittelussa ja myöhemmin myös muussa elämässä. Tämä ihmisen mentaaliseen ja fyysiseen hyvinvointiin liittyvä painopistealue mm. helpottaa stressiä, opettaa olemaan läsnä tässä hetkessä ja opettaa ymmärtämään ihmisen mentaalista toimintatapaa.

4. WTg -Voimaharjoittelu

WTg voimaharjoittelussa opetellaan kuinka voimaharjoittelulla voidaan edistää hyvinvointia ja tehostaa kamppailuharjoittelua. Harjoitusten ohella harrastajalla on mahdollisuus saada voimaharjoitteluun henkilökohtaista valmennusta ja ohjausta lisäpalveluna.